Retur och reklamation
Följande villkor gäller Löparshopens försäljning i Norden via internet till myndig konsument och nordiskt företag.
1. Godkännande
I samband med varje beställning ska du som kund ta del av och godkänna dessa köpvillkor och lämna ditt samtycke till att vi sparar dina personuppgifter i vårt kundregister.
Vårt kundregister är konfidentiellt. Vi förbinder oss att inte vidarebefordra uppgifter i registret till annan än våra samarbetspartners eller i annan utsträckning än vad som anges i lag.
2. Priser
Alla våra priser anges i svenska kronor (kr) och inkluderar moms.
3. Avgifter
Vid beställning tillkommer en fraktkostnad på 60 kr.
4.Beställning och avbeställning
Bekräftelse av beställd vara sker via e-post. Bindande köpeavtal uppkommer först sedan vi per e-post bekräftat din beställning.
Du kan bara göra en avbeställning om varan/varorna inte redan skickats till dig. Om du vill avbeställa, kontakta oss snarast via e-post order@marathongruppen.se
Sker avbeställning efter det att beställningen till någon del skickats iväg har Löparshopen rätt till ersättning (se information under ”Ångerrätt”).
5. Leverans
Normalt har du varorna 6-9 arbetsdagar räknat från beställningsdagen. Leverans sker med Postens postpaket eller brev och endast till orter inom Norden.
Vid transport från Löparshopen till dig som kund är vi ansvariga om varan skadas eller kommer bort under transporten. Vid transport från dig till Löparshopen är du ansvarig om varan skadas eller kommer bort under transporten.
6. Ångerrätt 14 dagar
Du har full ångerrätt inom 14 dagar från det du tagit emot varan (dvs då paketet eller brevet kommit till ditt utlämningsställe eller till din hemadress).
Om du vill returnera beställd vara ska du skicka den till oss i originalförpackning tillsammans med den följesedel du fick. Postadressen är: Löparshopen, Box 15124, 167 15 Bromma. Du betalar själv porto för returen. Varan måste vara i nyskick och oanvänd, men du får självklart prova varan hemma.
När vi fått tillbaka varan och kontrollerat att den inte är skadad betalar vi inom 30 dagar tillbaka det belopp du betalat, med eventuellt avdrag för returfrakt.
Om du vill läsa mer om ångerrätt hittar du det i Distansavtalslagen hos www.konsumentverket.se
7. Reklamation
En vara kan reklameras om du fått fel vara, varan har fabrikationsfel eller på annat sätt är defekt. Kontakta oss via e-post order@marathongruppen.se eller per telefon 08-545 664 40 så hjälper vi dig. Självklart betalar vi i dessa fall kostnaden för returporto. Det är viktigt att du kontrollerar att varan är felfri när du tar emot den.
Om du vill läsa mer om Konsumentköplagen kan du gå in på www.konsumentverket.se
Tvist huruvida varan är felaktig eller skadad kan hänskjutas till Allmänna reklamationsnämnden. Vi följer alltid deras rekommendationer.
Utöver vad som ovan sagts, och för konsument utöver vad som föreskrivits i konsumentköplagen, reserverar vi oss för fel och/eller förseningar som står utanför vår kontroll och svarar inte för någon skada, vare sig direkt eller indirekt.
8. Transportskada
Upptäcker du att paketet är skadat när du hämtar det på Postens utlämningsställe eller får det hemlevererat, anmäl det genast. Upptäcker du en skada när du kommit hem, ta med hela försändelsen tillbaka till postkontoret och fyll i en skadeanmälan.
9. Kontakta oss
Har du några frågor eller vill komma i kontakt med oss kan du skicka e-post till order@marathon.se eller ringa på telefon 08-545 664 40. Vår postadress är: Löparshopen, Box 15124, 167 15 Bromma.
10. Övrigt
Efter att du som kund gjort beställning äger Löparshopen inte rätt att ändra villkoren.
Dessa villkor ändrades senast 2024-01-09 ©
Leveransvillkor
Leveransen sker inom Norden med postpaket eller brev, beroende på varornas storlek.
Fraktkostnad: 60,00 kr
Varav moms: 10,00 kr
Adress
Vid retur, reklamation eller frågor,
använd följande adress till Löparshopen:
Marathongruppen
Box 15124, 167 15 Bromma
Besöksadress: Gustavslundsvägen 18
E-post: order@marathongruppen.se
Telefon: 08-545 664 40
Integritetsinformation och sekretesspolicy
Se information på Marathongruppens sida.
Klarnas betalningsalternativ
Tillsammans med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, erbjuder vi följande betalningsalternativ där betalningen görs direkt till Klarna:
- Betala inom 14 dagar: Betalningstid är 14 dagar från avsändandet av varorna. Villkoren för betala inom 14 dagar finner du här.
- Konto: Klarna Konto är en kontokredit som tillhandahålls av Klarna och som ger kredittagaren möjlighet att delbetala sina köp månadsvis med minst 1/24 (minimum 50 SEK) av totala utnyttjade kreditbeloppet eller i enlighet med de i kassan godkända villkoren. För mer information om Klarna Konto inklusive allmänna villkor och Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation finner du här.
- Betala Direkt: Automatisk dragning från ditt bankkonto: baseras på autogiro och ditt konto debiteras ca två bankdagar efter köpet genomförts eller att varan skickats. Villkoren för användande av autogiro finner du här.
- Banköverföring: Ditt konto debiteras omedelbart efter att beställningen har lagts.
Du hittar mer information om Klarna här och kan läsa deras användarvillkor här.
För att kunna erbjuda en uppsättning av olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst. Vi rekommenderar dig att läsa vår sekretesspolicy [LINK].
Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas sekretesspolicy.
Sekretess
För att vi ska kunna erbjuda dig Klarnas betalsätt behöver vi dela vissa av dina personuppgifter till Klarna, så som kontakt- och orderinformation, för att Klarna ska kunna bedöma om du kan erbjudas deras betalningsmetoder och för att skräddarsy betalsätten åt dig.
Mer information om Klarna kan du hitta här. Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas dataskyddspolicy.